Jak nadać paczkę przez Paczkomaty

Aby nadać paczkę przez Paczkomaty wymagana jest prawidłowa konfiguracja integracji (Instrukcja, jak skonfigurować Paczkomaty).

Wybieramy w menu Wysyłki > Paczkomaty.

Pojawi się lista zamówień, które zostały złożone w sklepie z opcją odbioru w paczkomacie.

Tabela prezentuje następujące informacje (wg kolumn):

  • Numer paczki – numer paczki nadany przez system
  • Paczkomat – adres paczkomatu, który wybrał klient w koszyku
  • Status – aktualny status paczki (Instrukcja, jak sprawdzić status paczki w Paczkomatach)
  • Data nadania – kiedy paczka została nadana
  • Zamówienie – numer zamówienia
  • Akcie – udostępnia dodatkowe funkcje dla każdej paczki
    • ico-add Nadawanie paczki – po kliknięciu pojawi się formularz nadawania paczki
    • ico-edit Podgląd paczki
    • ico-pdf Druk etykiety

Aby nadać paczkę należy kliknąć w kolumnie Akcje na ikonkę ico-add.

Pojawi się formularz, w którym system automatycznie wypełni pola na podstawie informacji z zamówienia i domyślnej konfiguracji:

  • Odbiór w paczkomacie – adres paczkomatu, który wybrał klient w koszyku
  • Miejsce nadania – adres paczkomatu, w którym paczka zostanie nadana
  • Rodzaj paczki – gabaryt paczki
  • Uwagi na etykiecie – dodatkowe informacje na etykiecie.
    System domyślnie wkleja numer zamówienia.
  • Wartość ubezpieczenia – należy podać wartość ubezpieczania, jeśli wartość paczki przekracza limit ustalony z kurierem
  • Za pobraniem – kwota pobrania (wartość zamówienia)
  • Adres e-mail – adres e-mail klienta, na który otrzyma informacje o paczce (informacje wysyłane przez Paczkomaty)
  • Telefon – numer telefonu komórkowego, na który klient otrzyma wiadomości SMS o nadaniu paczki i kodzie odbioru paczki

Po wypełnieniu formularza klikamy na Nadaj paczkę.