Aby nadać paczkę przez Paczkomaty wymagana jest prawidłowa konfiguracja integracji (Instrukcja, jak skonfigurować Paczkomaty).
Wybieramy w menu Wysyłki > Paczkomaty.
Pojawi się lista zamówień, które zostały złożone w sklepie z opcją odbioru w paczkomacie.
Tabela prezentuje następujące informacje (wg kolumn):
- Numer paczki – numer paczki nadany przez system
- Paczkomat – adres paczkomatu, który wybrał klient w koszyku
- Status – aktualny status paczki (Instrukcja, jak sprawdzić status paczki w Paczkomatach)
- Data nadania – kiedy paczka została nadana
- Zamówienie – numer zamówienia
- Akcie – udostępnia dodatkowe funkcje dla każdej paczki
- Nadawanie paczki – po kliknięciu pojawi się formularz nadawania paczki
- Podgląd paczki
- Druk etykiety
Aby nadać paczkę należy kliknąć w kolumnie Akcje na ikonkę .
Pojawi się formularz, w którym system automatycznie wypełni pola na podstawie informacji z zamówienia i domyślnej konfiguracji:
- Odbiór w paczkomacie – adres paczkomatu, który wybrał klient w koszyku
- Miejsce nadania – adres paczkomatu, w którym paczka zostanie nadana
- Rodzaj paczki – gabaryt paczki
- Uwagi na etykiecie – dodatkowe informacje na etykiecie.
System domyślnie wkleja numer zamówienia. - Wartość ubezpieczenia – należy podać wartość ubezpieczania, jeśli wartość paczki przekracza limit ustalony z kurierem
- Za pobraniem – kwota pobrania (wartość zamówienia)
- Adres e-mail – adres e-mail klienta, na który otrzyma informacje o paczce (informacje wysyłane przez Paczkomaty)
- Telefon – numer telefonu komórkowego, na który klient otrzyma wiadomości SMS o nadaniu paczki i kodzie odbioru paczki
Po wypełnieniu formularza klikamy na Nadaj paczkę.