Jak włączyć konieczność potwierdzania zamówienia

Aby potwierdzić złożone zamówienie należy kliknąć na link w wiadomości e-mail zawierającej szczegóły zamówienia.

Taka wiadomość jest wysyłana zawsze do klienta po złożeniu zamówienia.

Dopiero po potwierdzeniu, zamówienie zostanie przekazane do realizacji.

Aby włączyć tą opcję należy przejść do Konfiguracja > Zamówienia > Sprzedaż.

W formularzu znajduje się kilka opcji, które należy skonfigurować:

  • Potwierdzenie zamówienia – włącza/wyłącza potwierdzanie zamówień
  • Potwierdzaj tylko powyżej kwoty – potwierdzanie zamówień jest konieczne dopiero powyżej określonej wartości zamówienia
  • Zmień status po potwierdzeniu – w momencie potwierdzania zamówienia przez klienta, można zmienić status tego zamówienia

Po uzupełnieniu formularza klikamy na Zapisz.

 

Informacja o potwierdzeniu zamówienia będzie również dostępna dla administratora sklepu.
Dodatkowo zostanie wyświetlona data, kiedy doszło do potwierdzenia.
Administrator może również samodzielnie potwierdzić każde zamówienie.

 

Jak ustawić link potwierdzający zamówienie

Link należy ustawić w szablonie e-mail zawierającym podsumowanie zamówienia.

W tym celu należy przejść do O sklepie > E-mail > Szablony i przejść do edycji szablonu Podsumowanie zamówienia.

Używając znacznika {order_unconfirmed} w klauzuli {if} można sprawdzić, czy złożone zamówienie jest niepotwierdzone.

Jeśli jest niepotwierdzone wklejamy znacznik {order_confirm_url}, który wygeneruje pożądany link.

Po uzupełnieniu formularza klikamy na Zapisz.