Ustawienia SEO / Pozycjonowanie

MaxShop pozwala na rozbudowaną konfigurację elementów wspomagających pozycjonowanie. W celu modyfikacji poszczególnych elementów SEO przechodzimy do: Panel Administratora -> Marketing -> Pozycjonowanie i wypełniamy poszczególne pola:

Pierwszą grupą ustawień są ustawienia związane z Meta tagami:

1 Tekst wstawiany do znacznika H1 umieszczanego w nagłówku

2 Zaznaczenie opcji spowoduje wstawienie tego samego tekstu na każdej podstronie sklepu. Odznaczenie spowoduje wstawianie w H1 tytułu aktualnie wyświetlanej strony (np. nazwy produktu, tytułu strony informacyjnej, aktualności)

3 Główne słowo kluczowe jest używane jako domyślny tekst alternatywny (alt) obrazków dodawanych przez edytor tekstowy WYSIWYG

4 Określa w jaki sposób powinny zachowywać się roboty indeksujące sklep internetowy (ustawienie zaawansowane)

5 Tytuł sklepu, który będzie wyświetlany jako nazwa zakładki w oknie przeglądarki odwiedzającego

6 Tytuł sklepu wykorzystywany na podstronach

7 Słowa kluczowe umieszczane w meta tagu keywords na każdej stronie sklepu internetowego

8 Opis sklepu umieszczany w meta tagu description na każdej stronie sklepu internetowego

Konfiguracja SEO pozycjonowanie
Druga grupa ustawień pozwala skonfigurować sklep do używania narzędzi Google:

1 Włącza generowanie mapy strony używanej przez Google. Adres mapy strony należy skopiować do konfiguracji w swoim koncie Google Webmaster

2 Ustawia wartość mapy strony określającą jak często robot ma odwiedzać sklep w celu aktualizacji danych

3 Meta tag używany w trakcie weryfikacji właściciela strony przez Google

4 Kod AdWords wygenerowany w narzędziach Webmastera Google

5 Włączenie skryptu Google Analytics pozwalającego na sporządzanie zaawansowanych statystyk dot. sklepu

6 Unikatowy identyfikator skopiowany ze skryptu Google Analytics

7 Włączenie trybu e-commerce dla skryptu Google Analytics pozwala na otrzymanie dodatkowych statystyk związanych ze sprzedażą sklepu. Skrypt monitoruje jakie produkty są kupowane przez klientów i sporządza odpowiednie statystyki z tym związane.

Aby tryb e-commerce dla Google Analytics działał poprawnie należy go włączyć również w opcjach konta Google.
Konfiguracja SEO pozycjonowanie

Ostatnia grupa ustawień zawiera pozostałe opcje wspomagające pozycjonowanie:

1 Włączenie opcji doda link mapy strony do stopki

2 Włączenie opcji doda ikonkę RSSa do stopki sklepu

3 Pozwala na zaawansowaną edycję pliku robots.txt określającego dostęp robotów indeksujących sklep do jego elementów

4 Włączenie opcji spowoduje dodawanie nazwy produktu do przesyłanych zdjęć produktów

5 Włączenie opcji spowoduje dodawanie nazwy sklepu do przesyłanych zdjęć produktów

Konfiguracja SEO pozycjonowanie