Do wygenerowania kodów rabatowych służy moduł Marketing > Rabaty i kody.
Klikamy na link Ustaw rabat, który przekieruje na stronę konfiguracyjną nowej promocji.
Następnie z listy rozwijanej Rodzaj wybieramy pozycję Kody rabatowe.
Do prawidłowej konfiguracji kodów wymagane jest podanie następujących parametrów:
- Nazwa rabatu
- Aktywny – określamy, czy rabat ma być włączony czy wyłączony
- Wartość – może być kwotowa lub procentowa
- Wprowadź kody – sposób generowania kodów:
- Automatycznie – przy wyborze tej opcji należy podać liczbę kodów, która zostanie wygenerowana przez system
- Plik CSV – podajemy plik z listą kodów
- Ręcznie – wprowadzamy kody ręcznie (jeden pod drugim)
Oprócz tego można ustawić dodatkowe parametry:
- Rabat obejmuje koszty dostawy – opcja dostępna tylko w przypadku rabatu kwotowego. Jeżeli wartość rabatu będzie większa niż wartość produktów w koszyka to można zdecydować, czy różnica pomiędzy rabatem o sumą wartości koszyka ma zostać odjęta od kosztu dostawy.
- Okres ważności – określamy czas, kiedy można zrealizować kod w sklepie
- Tylko dla zalogowanych – realizacja kodu będzie dostępna tylko dla zalogowanych klientów
- Kategorie – kodu dostępny tylko na określoną grupę produktów występujących w wybranych kategoriach
- Producenci – kodu dostępny tylko na określoną grupę producentów
- Wybrane produkty – kod dostępny tylko na wybrane produkty. Aby wybrać produkty należy wejść w edycję dane produktu w zakładkę Marketing i zaznaczyć pole Rezerwacja kodu rabatowego
- Przedział cenowy – kod rabatowy dostępny tylko dla produktów w określonym przedziale cenowym
Rabat obliczany jest indywidualnie dla każdego produktu od ceny bazowej.
W przypadku rabatu kwotowego jego wartość zostanie odjęta od sumy wartości produktów w koszyku.
Każdy kod jest jednorazowego użytku.
Po wypełnieniu formularza klikamy na Dodaj.
Aby przejść do listy wygenerowanych kodów należy przejść do edycji promocji (Marketing > Rabaty i kody) i kliknąć na link Kody.