Jak ustawić zamówienie jako zapłacone

Zamówienie jako zapłacone można ustawić na kilka sposobów.

Pojedyncza edycja zamówienia

Należy przejść do edycji danego zamówienia. W tym celu wybieramy z menu Sprzedaż > Zamówienia.

Wyszukujemy zamówienie i przechodzimy do jego edycji.

Aby ustawić zamówienie jako zapłacone można skorzystać z 2 dostępnych opcji:

  1. Zaznaczyć opcję Zapłacone
  2. W pole Zapłacono wprowadzamy kwotę równoważną wartości zamówienia

Po wypełnieniu formularza klikamy na Zapisz.

Masowa edycja zamówień

Aby ustawić zamówienia jako zapłacone należy przejść do Sprzedaż > Zamówienia.

Wyszukujemy i zaznaczamy zamówienia (powinny podświetlić się na jasno żółty kolor).

Z listy akcji wybieramy opcję Ustaw jako zapłacone.

Aby zmiany zostały zapisane klikamy na guzik Wykonaj.

Automatyczna zmiana

Zamówienie może zostać ustawione jako zapłacone automatycznie w 2 przypadkach:

  1. Jeżeli dokonano płatności za zamówienie przez serwis transakcyjny typ PayU, zPay, DotPay, PayPal itp. Po wykonaniu transakcji serwis partnera prześle do sklepu odpowiednie informacje na temat płatności. Sklep odbierze te dane i w przypadku pozytywnego zakończenia oznaczy zamówienie jako zapłacone (zapisze również kwotę jaką zapłacił klient).
  2. Zamówienia, które będą opłacone przez opcję Za pobraniem. Aby włączyć tą metodę należy przejść do Konfiguracja > Zamówienia i zaznaczyć opcję Ustaw Za pobraniem jako zapłacone. W momencie składania zamówienia zostanie ono automatycznie ustawione jako zapłacone.