Logując się po raz pierwszy do Panela Administratora Twojego sklepu zostaniesz poproszony o wypełnienie formularza wstępnej konfiguracji sklepu. Wypełnienie tego formularza jest niezbędne do rozpoczęcia administrowania sklepem i dopiero po jego prawidłowym uzupełnieniu uzyskasz dostęp do Panela Administratora. Ma to na celu przygotowanie sklepu do prawidłowej pracy i wyeliminowanie możliwości używania sklepu z ustawieniami domyślnymi.
Pierwszą grupą ustawień są Dane do logowania:
1 imię i nazwisko głównego administratora sklepu
2 adres e-mail używany jako login do Panela Administratora
3 hasło – ustawiamy hasło do konta i ew. wysyłamy je na maila
4 język – domyślny język głównego administratora
5 czas aktywności sesji – po jakim czasie nieaktywności zostaniesz wylogowany
6 strefa czasowa sklepu
Druga grupa ustawień dotyczy Informacji o sklepie:
1 nazwa sklepu z możliwością jego zamknięcia
2 NIP i REGON sklepu
3 numery telefonu oraz faksu
4 ulica i miejscowość siedziby sklepu
5 kod pocztowy oraz województwo siedziby sklepu
6 kraj w którym znajduje się sklep
7 oficjalne logo, wyświetlane m.in. w nagłówku sklepu
8 nazwa banku do przelewów za zamówienia oraz jego SWIFT
9 numer konta bankowego do przelewów
Kolejna grupa ustawień to Ustawienia międzynarodowe:
1 domyślny język sklepu po stronie klienta
2 język wprowadzanych opisów w Panelu Administratora
3 włączenie sprawdzania języka przeglądarki umożliwi automatyczne dopasowanie sklepu do języka przeglądarki klienta
4 włączenie tej opcji umożliwi wyświetlenie nieprzetłumaczonych tekstów w domyślnym języku
Następnie ustawiamy Sprzedaż:
1 domyślna waluta wprowadzanych cen produktów
2 ustawienie interwału automatycznych aktualizacji kursów walut
3 domyślna wartość podatku VAT
4 ustawienie domyślnej jednostki miary produktów
5 typ wprowadzanej ceny produktu – netto lub brutto
6 włączenie magazynu umożliwi monitorowanie stanów magazynowych produktów
7 zaznaczenie tej opcji spowoduje wymuszenie podawania danych firmy w celu złożenia zamówienia
Ostatnią grupą jest Rejestracja klientów:
1 włącza możliwość rejestracji i logowania się klientów
2 pozwala klientom zmieniać hasło do ich profilu
3 zaznaczenie opcji spowoduje wymuszenie aktywacji konta przez pracownika sklepu po jego rejestracji
4 zaznaczenie opcji dezaktywuje możliwość rejestracji klientów – nowe profile będzie mógł zakładać tylko pracownik sklepu
5 wymusza zalogowanie klienta w celu sfinalizowania zamówienia