Numer listu przewozowego może zostać wysłany na kilka różnych sposobów:
- automatycznie w trakcie nadawania paczki w panelu,
- w trakcie zmiany statusu zamówienia,
- ręcznie, z poziomu edycji danego zamówienia.
Wysyłanie w trakcie nadawania paczki w panelu
Każda dostępna integracja sklepu z kurierem posiada opcję automatycznego wysyłania numerów paczek po nadaniu ich w systemie.
Instrukcja, jak skonfigurować Paczkomaty InPost
Instrukcja, jak skonfigurować integrację z DHL
Instrukcja, jak skonfigurować integracje z GLS
Wysyłanie w trakcie zmiany statusu zamówienia
Dla każdego statusu zamówienia można zmienić treść wiadomości, jaka zostanie wysłana do klienta.
Aby w wiadomości pojawił się numer listu przewozowego należy wprowadzić do treści znacznik {shipping_package_number}.
Instrukcja, jak zmienić treść wiadomości e-mail dla statusu zamówienia
Wysyłanie ręczne z poziomu edycji zamówienia
Aby wysłać numer listu przewozowego należy przejść do edycji zamówienia.
Klikamy na link Dostawa.
Jeżeli pole Numer przesyłki jest puste – należy je uzupełnić i zapisać zmiany.
Link do wysłania numeru przesyłki pojawi się tylko wtedy, gdy numer przesyłki zostanie uzupełniony.
Klikamy na Wyślij numer przesyłki, aby wysłać wiadomość.
Aby dokonać edycji szablonu wiadomości, która jest wysłana do klienta, należy przejść do O sklepie > E-mail.
Klikamy na link Szablony.
Z drzewa wybieramy Numer paczki.