Jak wysłać numer listu przewozowego

Numer listu przewozowego może zostać wysłany na kilka różnych sposobów:

  • automatycznie w trakcie nadawania paczki w panelu,
  • w trakcie zmiany statusu zamówienia,
  • ręcznie, z poziomu edycji danego zamówienia.

Wysyłanie w trakcie nadawania paczki w panelu

Każda dostępna integracja sklepu z kurierem posiada opcję automatycznego wysyłania numerów paczek po nadaniu ich w systemie.

Instrukcja, jak skonfigurować Paczkomaty InPost

Instrukcja, jak skonfigurować integrację z DHL

Instrukcja, jak skonfigurować integracje z GLS

Wysyłanie w trakcie zmiany statusu zamówienia

Dla każdego statusu zamówienia można zmienić treść wiadomości, jaka zostanie wysłana do klienta.

Aby w wiadomości pojawił się numer listu przewozowego należy wprowadzić do treści znacznik {shipping_package_number}.

Instrukcja, jak zmienić treść wiadomości e-mail dla statusu zamówienia

Wysyłanie ręczne z poziomu edycji zamówienia

Aby wysłać numer listu przewozowego należy przejść do edycji zamówienia.

Klikamy na link Dostawa.

Jeżeli pole Numer przesyłki jest puste – należy je uzupełnić i zapisać zmiany.

Link do wysłania numeru przesyłki pojawi się tylko wtedy, gdy numer przesyłki zostanie uzupełniony.

Klikamy na Wyślij numer przesyłki, aby wysłać wiadomość.

Aby dokonać edycji szablonu wiadomości, która jest wysłana do klienta, należy przejść do O sklepie > E-mail.

Klikamy na link Szablony.

Z drzewa wybieramy Numer paczki.